Vážení klienti DOVOLENA.CZ,
protože se stále snažíme přispět ke zkvalitnění našich služeb a spolupráce s vámi, připravili jsme pro vás v této části přehled nejčastější dotazů, se kterými se denně setkáváme prostřednictvím telefonátů a kontaktních formulářů. Pro lepší orientaci jsme Vám otázky rozdělili na jednotlivá témata.
Pokud jste nenašli odpověď na Vaši otázku, rádi Vám ji zodpovíme na telefonním čísle 222 220 222.
Často kladené otázky
OBJEDNÁNÍ ZÁJEZDU / VÝBĚR DOVOLENÉ
Pokud si chci prostřednictvím Vaší agentury zakoupit zájezd, musím se dostavit osobně někam na pobočku?
Ne, na pobočku nemusíte. Vaši dovolenou si můžete vyřídit z pohodlí domova prostřednictvím internetu a e-mailové komunikace. Pokud upřednostňujete osobní kontakt, rádi Vás obslouží naši prodejci v kamenných pobočkách ve 3 městech v České republice.
Jak si mohu zájezd objednat či získat více informací?
Je hned několik možnosti, jak si můžete zájezd objednat.
- u vybraného zájezdu na www.dovolena.cz vyplníte nezávaznou objednávku nebo si zájezd rovnou můžete koupit online
- telefonicky na čísle 222 220 222
- emailem na zajezdy@studentagency.cz a poté Vás bude v rámci naší provozní doby kontaktovat náš pracovník a domluví se s Vámi na dalším postupu.
- a nebo nás můžete navštívit na některé z našich poboček.
Jak dlouho je platná rezervace, kterou si vyplním na stránkách dovolena.cz?
Vyplněním nezávazné rezervace na našich stránkách projevujete váš předběžný zájem o daný zájezd, rezervace v tuto chvíli ještě není provedena. Po odeslání objednávky se s vámi telefonicky spojí prodejce, který pro vás zájezd ověří a bude vás informovat o možnostech rezervace. Nabídne vám výhody a doplňkové služby k zájezdu, zodpoví vaše případné dotazy a doporučí další postup.
Na jak dlouho je možné zájezd nezávazně rezervovat?
Vše záleží na podmínkách pořadatelské cestovní kanceláře a jejího rezervačního systému. Ke konkrétnímu zájezdu vám podá informace náš prodejce cestovních služeb. Předběžná (nezávazná rezervace) může být platná v rámci několika hodin až několika dnů. Záleží také na době zbývající do odletu/odjezdu, počtu volných míst a časově omezených akcích.
Nedomluvím se anglicky ani německy. Budu mít problém při cestě přes německou ck?
Personál letišť a delegáti těchto cestovních kanceláří hovoří německy, výjimečně i anglicky. Česky však nehovoří. V případě jazykové bariéry doporučujeme raději využít služeb českých cestovních kanceláří, u kterých budete mít k dispozici česky případně slovensky hovořící delegáty.
Je objednávka zájezdu přes web dovolena.cz opravdu nezávazná?
Ano, v okamžiku odeslání je vaše objednávka nezávazná. K závaznému potvrzení dochází na základě podepsané Smlouvy o zájezdu a provedené úhrady zájezdu nebo zálohy na zájezd.
Za jak dlouho po vyplnění objednávky na vašich stránkách mě někdo kontaktuje?
Vaši nezávaznou objednávku vidíme v systému krátce po jejím odeslání. Náš prodejce vás bude kontaktovat co možná nejdříve (v rámci provozní doby) po odeslání vašeho požadavku. Pokud byla Vaše objednávka správně odeslána, obdržíte obratem na vámi zadaný e-mail „Potvrzení nezávazné objednávky zájezdu“.
Máme konkrétní oblíbený hotel, ale jeho cena je vyšší,než naše představa. Vyplatí se čekat na last minute?
Vždy je zapotřebí mít na vědomí, že kvalitní oblíbené hotely bývají přednostně obsazené, obzvláště v hlavní sezoně a v atraktivních termínech (např. jarní prázdniny, podzimní prázdniny, státní svátky atd.) Pokud máte konkrétní oblíbený hotel, doporučujeme spíše využít slev za včasný nákup, tzv. "First minute" a koupi zájezdu neodkládat.
Kdy je nejvhodnější období pro pořízení first minute zájezdů na léto?
Většina cestovních kanceláří má nejvyšší slevy a největší výhody pro děti i dospělé při objednání zájezdu do 31.12. Pak se výše slev postupně snižuje. Vaši letní dovolenou doporučujeme řešit již v prosinci. Naši prodejci vám ochotně poradí při výběru nejzajímavější dovolené pro vás.
Chci si koupit zájezd na poslední chvíli, ale nemám vaši pobočku v blízkosti ani fax ani scanner. Můžete mně poradit?
I v tomto případě můžete koupi zájezdu a formality s tímto spojené vyřídit elektronicky. Smlouvu o zájezdu a doklad o úhradě můžete třeba vyfotit digitálním fotoaparátem nebo fotoaparátem z mobilního telefonu a poslat jako obrázek v příloze e-mailu. A nebo můžete využít možnosti uzavření smlouvy na dálku - váš prodejce vám po potvrzení objednávky zašle e-mailem odkaz na webové rozhraní (kde budete mít k dispozici vaši Smlouvu o zájezdu a ostatní důležité dokumenty) a pokyny k potvrzení smlouvy na dálku. Případně se můžete zastavit na nejbližší poštu a dokumenty nám můžete z pošty odfaxovat. Pokud provedete úhradu kartou přes internet (prostřednictvím platební brány), nemusíte ani zasílat doklad o úhradě.
Pokud jsem si již vybral zájezd, jak jej mohu závazně potvrdit?
Rezervaci je možné závazně potvrdit podpisem Smlouvy o zájezdu a úhradou zájezdu nebo zálohy za zájezd, a to jednou z následujících možností:
- on-line - v tomto případě vám zašleme veškeré potřebné dokumenty e-mailem. Nejjedonušším způsobem je potvzení smlouvy elektronicky přes webové rozhradní. Nemusíte tedy nic tisknout, podepisovat a následně zase skenovat či fotit a posílat zpět. Pokyny k uzavření smlouvy na dálku spolu s odkazem na webové rozhraní, kde bude pro vás vaše smlouva k dispozici, vám zašle váš prodejce na vaši e-mailovou adresu po potvrzení objednávky. Platbu je možné uhradit přímo v bance vkladem na náš účet, převodem z účtu na náš účet či kartou přes internet prostřednictvím platební brány. Pokyny k platbě kartou vám zašle spolu se Smlouvou váš prodejce na vaši mailovou adresu. Popř. si smlouvu vytisknete, podepíšete a zašlete ji oskenovanou, vyfocenou digitálním fotoaparátem či nafaxovanou zpět.
- osobně na jedné z našich poboček po celé České Republice - nejrychlejším způsobem je na pobočku přinést již podepsanou smlouvu o zájezdu, kterou vám přichystá váš prodejce. Tu pouze odevzdáte a na pokladně zaplatíte v hotovosti nebo kartou. Na každé pobočce můžete platit také hotově v EUR. Pokud nemáte možnost si smlouvu vytisknout, samozřejmě vám ji rádi předají naši pracovníci přímo na pobočce.
Jak mám postupovat, když si chci nezávazně objednat více než jeden pokoj, když v objednávce tato možnost není?
Stačí objednat jeden pokoj a do poznámky v objednávce doplnit informaci o kolik pokojů máte zájem a dopsat jména dalších účastníků a jejich věk.
Kam dopíšu v nezávazné objednávce počet dětí?
Počet cestujících osob a dětí je zapotřebí zadat do vyhledávače, ještě před zobrazením požadavku na nezávaznou objednávku. Pokud tento krok vynecháte, vepište jména dětí a jejich věk v době návratu z dovolené do poznámky k objednávce ve formuláři nezávazné objednávky.
Od kolika hvězdiček doporučujete kupovat zájezdy do Egypta?
Zpravidla doporučujeme volit hotely o 1 * vyšší, než jste zvyklí z evropských zemí. Protože z našich zkušeností víme, že představy o vaší dovolené se mohou lišit, s výběrem hotelů vám podle konkrétního požadavku pomohou naši prodejci a doporučí vám podle vašich očekávání vhodné ubytování. Uvedené doporučení může vycházet přímo z jejich zkušeností, případně recenzí.
Objednám-li si u vás závazně zájezd, co to pro mne znamená?
Jako objednatel zájezdu musíte vždy před nástupem na dovolenou uhradit cenu sjednané služby v plné výši. V případě, že nemůžete nastoupit na cestu a zájezd stornujete, musíte uhradit stornopoplatek, který se vypočítává dle storno podmínek pořádající cestovní kanceláře. Výši storno poplatků zjistíte ve Všeobecných obchodních podmínkách cestovní kanceláře, které od nás obdržíte společně s návrhem Smlouvy o zájezdu.
Je možné, abyste mi zaslali na požádání váš tištěný katalog?
Protože působíme jako on-line cestovní agentura a zprostředkováváme zájezdy od cca 300 českých, německých, rakouských a slovenských cestovních kanceláří, nelze toto množství pojmout v tištěném katalogu. Kompletní nabídku zájezdů máme v elektronické verzi, tedy uvedenu na našich stránkách www.dovolena.cz. Ceny zájezdů na našich stránkách také průběžně aktualizujeme v závislosti na slevových akcích last minute, first minute a dle dalších speciálních a sezonních nabídek.
NABÍDKA ZÁJEZDŮ / UBYTOVÁNÍ / STRAVOVÁNÍ / DOPLŇKOVÉ SLUŽBY / POJIŠTĚNÍ
Dokážete mi doporučit pouze osvědčené cestovní kanceláře?
Naše společnost spolupracuje pouze s prověřenými cestovními kancelářemi, které jsou pojištěny proti úpadku. Máte-li některé oblíbené cestovní kanceláře, jejichž služeb nejraději využíváte, informujte o této skutečnosti našeho prodejce při upřesnění zadání pro nabídku. Váš požadavek rádi zohledníme. Při sestavení nabídky pro vás porovnáváme zájezdy od cca 300 cestovních kanceláří a vybíráme pro vás nejvýhodnější variantu.
Prodáváte pouze pojištěné zájezdy?
ANO, všechny námi nabízené zájezdy jsou pořádány pouze ověřenými a pojištěnými cestovními kancelářemi.
Jaké jsou výhody vyřízení dovolené přes Student Agency?
K námi zprostředkovaným zájezdům nabízíme různé bonusy, například formou dopravy na německá letiště zdarma nebo parkování pro vybrané zájezdy zdarma nebo se slevou. Také pro vás porovnáváme nabídku cca 300 cestovních kanceláří (českých, německých, rakouských a slovenských) a hledáme pro vás nejvýhodnější variantu dovolené. Současně nabízíme jedno z nejvýhodnějších cestovních pojištění na českém trhu. Doporučujeme vám sledovat naše stránky průběžně, míváme různé akce v průběhu celého roku.
Nabízíte i jiné typy zájezdů než pobytové a jaké?
Abychom mohli uspokojit potřeby všech našich klientů, disponujeme obsáhlou nabídkou zájezdů do celého světa - pobytových, poznávacích, sportovních, lyžařských, lázní i wellness, leteckých, autobusových i s vlastní dopravou, včetně cest na míru, plaveb a eurovíkendů. Vybere si u nás opravdu každý a naši prodejci jsou připraveni pomoci vám s výběrem.
Máte v nabídce i nějaké speciální zájezdy, netradiční sporty či turistiku?
V naší nabídce naleznete nejrůznější typy zájezdů od pobytových, přes lázeňské, zimní, sportovní, plavby až po poznávací. Pokud si nevyberete z naší nabídky na stránkách www.dovolena.cz, neváhejte nás oslovit s vaším požadavkem, jsme vám k dispozici pro vytvoření "Cesty na míru".
Mám speciální požadavky na dovolenou, ale nedokážu si vybrat z vaší nabídky na webu. Je možné mi udělat nabídku přímo na míru?
Na základě vašich požadavků na dovolenou vám naši specializovaní pracovníci rádi zpracují nabídku na míru, která by splňovala vaše ideální představy o dovolené.
Máte nějaké speciální nabídky na cenově zvýhodněné zájezdy pro seniory?
Ano, máme v nabídce i zvýhodněné zájezdy pro seniory. Ať už se jedná a širokou nabídku seniorských slev od pořádajících cestovních kanceláří nebo nabídku cestovních kanceláří, které se specializují výhradně na seniorské pobyty. Máte-li zájem čerpat výhod pro seniory, informujte prosím o této skutečnost naše prodejce, kteří vám rádi zpracují nabídku dle vašich požadavků.
Nabízíte také cenově zvýhodněné zájezdy pro novomanžele?
Většina cestovních kanceláří nabízí pro novomanžele slevu. Každá cestovní kancelář má jiné podmínky, proto výši slevy pro vás ověří u vybrané dovolené některý z našich specialistů na zájezdy. Případně vám doporučí cestovní kancelář, kde je tato sleva nejvyšší.
Můžete mně pravidelně zasílat výhodné nabídky do e-mailu?
Ano, rádi. Zaregistrujte se do mailového klubu pomocí jednoduchého formuláře vpravo dole na této stránce nebo zaklikněte tento požadavek při odeslání nezávazné objednávky z našich stránek.
Ve vaší nabídce jsem našla pokoj označený jako úsporný, jak tento pokoj vypadá, proč je levnější?
Jedná se o cenově zvýhodněné pokoje. Úsporné pokoje jsou vybaveny stejně jako pokoje standardní, ovšem jejich umístění v rámci hotelového areálu nemusí splňovat kritéria ostatních typů standardních pokojů (umístění v patře, výhled ..). Pokoje mohou být také v méně žádaných částech hotelu - nad diskotékou, kuchyní, vedle výtahu, na konci chodby, atd. Pokud klientům daný typ pokoje nevyhovuje, mohou se za předpokladu volných míst domluvit s recepcí hotelu na přestěhování do pokoje standardního. Rozdíl v ceně uhradí hotelové recepci. Jedná se o obecnou informaci, více může být uvedenou v popisu zájezdu u jednotlivých typů pokojů. Počet těchto pokojů je kapacitně omezen.
Co je polopenze, jsou v ní zahrnuty nápoje?
Polopenzí je označován systém stravování, který zahrnuje dvě hlavní jídla během dne, nejčastěji snídaně a večeře, v ojedinělých případech snídaně a obědy. V rámci snídaní jsou k dispozici nápoje jako je káva, čaj. U večeří (oběda) se nápoje platí zvlášť, v ceně nejsou zahrnuty. Některé hotely nabízejí stravování označované jako polopenze s nápoji. Většinou se jedná o nápoje z postmixů nebo nápojových automatů.
Co obsahuje program all inclusive?
All inclusive je systém služeb v hotelích, kdy cena jídla, nápojů a dalších druhů služeb (např. fitness ..) je zahrnuta v ceně pokoje. Každý hotel si stanovuje jiné podmínky tohoto systému. Podrobné informace jsou uvedeny v popisu konkrétního zájezdu v části obsah all inclusive.
Co znamená kontinentální snídaně a co je rozšířená kontinentální snídaně ?
Pod pojmem kontinentální snídaně si můžete představit většinou se opakující nabídku - káva nebo čaj, chléb nebo pečivo, máslo, džem. Pod pojmem kontinentální snídaně rozšířená (někdy označována jako zesílená) si můžete představit kontinentální snídaní rozšířenou o plátek sýra nebo salámu, popř. vejce.
Co znamená kontinentální bufet?
Jedná se o rozšířenou kontinentální snídani podávanou zcela nebo z části bufetovým způsobem.
Co je kontinentální večeře, polopenze?
Jedná se o večeři nebo polopenzi s obsluhou.
Co je označováno jako švédský stůl?
Jedná se o samoobslužný systém stravování s nabídkou pouze studené kuchyně.
Co je označováno jako bufetový způsob stravování?
Jedná se o samoobslužný systém stravování s nabídkou jak studené tak i teplé kuchyně.
Kde najdeme nabídky fakultativních výletů k zájezdům?
Pokud má pořádající cestovní kancelář zpracovánu nabídku fakultativních zájezdů, rádi vám ji zašleme. V některých případech je možné se tyto výlety dozvědět až na místě na informační schůzce s delegátem nebo na vývěsce pořádající cestovní kanceláře v hotelu. Cestujete s německou cestovní kanceláří a máte zájem o nabídku zájezdů v češtině? U exotických zemí, jako je Dominikánská republika a Mexiko, můžeme nabídnout výlety s česky hovořícím průvodcem, nabídku vám rádi zašleme e-mailem ještě před vaší cestou.
Můžeme si u Vás vyřídit i víza?
Ano, víza vám rádi pomůžeme vyřídit. Zařizujeme víza přes vízové oddělení do všech zemí, více informací ke každé zemi naleznete na našich stránkách. Samozřejmě u konkrétních zájezdů Vám pak můžeme nabídnout i vízum od cestovní kanceláře, pokud cestovní víza kancelář pro své klienty vyřizuje. Připomínáme, že povinností každého klienta je ověření platnosti cestovních dokladů (včetně ověření minimální platnosti cestovních dokladů pro danou zemi) a vízové povinnosti v cílových i tranzitních zemích na www.mzv.cz a na konkrétním zastupitelském úřadě. Nesplnění těchto podmínek není důvodem pro reklamaci zájezdu.
Kde se dozvím informace o vízové povinnosti, případně co je potřebné pro vyřízení víza?
Tyto informace jsou Vám k dispozici na našich stránkách. Podmínky pro udělení a platnost víz se mohou měnit a konzulární úřady nejsou povinny cestovní kanceláře o změnách informovat. Proto doporučujeme ověřit si potřebné informace na www.mzv.cz a na konkrétním zastupitelském úřadě. Připomínáme, že povinností každého klienta je ověření platnosti cestovních dokladů (včetně ověření minimální platnosti cestovních dokladů pro danou zemi) a vízové povinnosti v cílových i tranzitních zemích na www.mzv.cz a na konkrétním zastupitelském úřadě. Nesplnění těchto podmínek není důvodem pro reklamaci zájezdu.
Rádi bychom vzali s sebou na dovolenou našeho pejska. Máte v nabídce i hotely,které povolují ubytování s pejsky?
Ano, máme. Záleží na tom, zda provozovatel hotelu na vaší dovolené tuto možnost nabízí. Samozřejmě pro vás rádi ověříme, zda je možné vašeho pejska vzít s sebou, případně najdeme ubytování, kde toto lze.
Mám malé dítě (ve věku do dvou let). Bude mít své vlastní sedadlo v letadle a lůžko v hotelu? Máte v nabídce zájezdy vhodné pro pobyt s malými dětmi?
Dítě do nedosažených dvou let věku je v cestovním ruchu označován jako „infant“. Tyto děti cestují bez nároku na služby. To znamená, že nemají nárok na sedadlo v letadle ani na lůžko či stravu. V hotelu je zpravidla možné vyžádat pro dítě dětskou postýlku zdarma nebo za poplatek na recepci hotelu. Pokud budete chtít, aby mělo vaše dítě své vlastní sedadlo v letadle a popřípadě vlastní lůžko či přistýlku v hotelovém pokoji, lze toto vyžádat u pořadatelské cestovní kanceláře. V tomto případě je ale nutné počítat s tím, že služby pro dítě budou zpoplatněny. S výběrem vhodného zájezdu pro pobyt s miminkem vám poradí naši prodejci cestovních služeb.
Chystám se na dovolenou v zámoří a rád bych si s sebou vzal své golfové hole a horské kolo. Nabízíte i specializované zájezdy pro cyklisty a golfisty?
Ano, protože chápeme, že správný golfista nebo cyklista se neobejde bez své oblíbené osobní výbavy, proto na vaši dovolenou ověříme a dle možností zajistíme u cestovní kanceláře a letecké společnosti dopravu všeho potřebného pro váš komfort a pohodlí. Naše nabídka zahrnuje i specializované cyklistické zájezdy nebo zájezdy pro golfisty s ubytováním v dosahu golfových hřišť. Naši prodejci vám rádi pomohou s výběrem takto specializovaného zájezdu. Neváhejte nás kontaktovat na telefonním čísle 222 220 222.
Na dovolené bych měl zájem o zapůjčení automobilu. Je možné si jej vyřídit dopředu prostřednictvím vás, nebo až na místě?
Klientům nabízíme možnost vyřízení zapůjčení automobilu již před samotným odjezdem na dovolenou. Nabídku na pronájem auta v místě vašeho pobytu s vámi upřesní prodejce a nebo si můžete auto zarezerovat sami online v sekci Pronájem aut. Upřesníte si například typ auta, délku pronájmu, místo kde si auto vyzvednete a vrátíte, apod. Vybírat můžete z široké nabídky autpůjčoven ve 160 zemích. Najdete zde nabídky předních autopůjčoven i měnších místních autopůjčoven - najděte si vůz dle vašich představ za nejlepší ceny.
Prosím o informaci, zda můžete zajistit k zájezdům letenky ve vyšší letové třídě, např. business class.
Zajištění business třídy je možné za předpokladu, že na daném letu je business třída nabízena. Cenu vám ověří naši pracovníci přímo u letecké společnosti nebo u pořadatele zájezdu. Informujte naše prodejce při zadání požadavku na dovolenou nebo váš požadavek vepište do poznámky v nezávazné objednávce.
Jak funguje parkování na letišti v Praze, které nabízíte k odletům z Prahy?
Parkování v Praze máme zajištěno u společnosti GoParking, která se nachází asi 3 minuty od letiště. Před nástupem na vaši dovolenou od nás obdržíte voucher na parkování s čárovým kódem. Samotná služba funguje tak, že zaparkujete auto na parkovišti, pracovník parkoviště vás odveze minibusem na letiště, po příletu zavoláte na telefonní číslo řidiče, který pro vás přijede minibusem a zaveze vás zpět k vozu. Parkovací voucher mějte vždy u sebe. Parkoviště je samozřejmě hlídané.
Autobusovou dopravu na poznávací zájezdy zajišťují vaše žluté autobusy?
Ne, STUDENT AGENCY je cestovní agentura a zprostředkováváme zájezdy jiných cestovních kanceláří. Každá cestovní kancelář spolupracuje s jinými dopravci. Informace o autobusech Vám na vybraný zájezd podá prodejce.
Budeme mít na dovolené delegáta Student Agency?
Ne, na dovolené budete mít delegáta cestovní kanceláře, od které jsme vám zájezd prostředkovali. Společnost Student Agency působí jako zprostředkovatel zájezdu mezi vámi a pořádající cestovní kanceláří.
Můžete mně prosím vysvětlil rozdíl mezi cestovní kanceláří a cestovní agenturou? Kdo zájezd pořádá a jaký tam bude delegát?
Cestovní kancelář organizuje zájezdy, má v letoviscích své delegáty, pokud jsou součástí služby. Cestovní agentura na základě provizní smlouvy uzavřené s cestovními kancelářemi zprostředkovává prodej zájezdů mezi pořadatelem (cestovní kanceláří) a klientem. Organizace zájezdu se řídí Všeobecnými obchodními podmínkami pořádající cestovní kanceláře. Přes cestovní agenturu pořizujete zájezdy za stejných cenových podmínek jako u cestovní kanceláře, včetně využití aktuálních slev. Výhodou naší cestovní agentury je možnost výběru zájezdů ze široké nabídky cca 300 pojištěných českých, slovenských, německých a rakouských cestovních kanceláří v rámci jednoho obsáhlého internetového katalogu. Porovnáváme tak velmi širokou nabídku a vyhledáváme pro vás nejvhodnější variantu dovolené. Naši prodejci jsou vám plně k dispozici a pomohou vám při výběru právě té vaší vysněné dovolené.
Chtěl bych udělat známým radost a rád bych jim zakoupil zájezd, ale nevím, jestli se strefím do jejich požadavků a termínu. Máte řešení?
Dovolená je jedním z nejkrásnějších dárků, kterým můžete potěšit své blízké. Pokud dopředu neznáte místo, na které by se rádi vypravili, využijte možnosti zakoupení dárkového certifikátu na jakoukoliv částku (min. však 500 Kč). Nejjednodušší cestou je navštívit naše webové stránky a objednat dárkový certifikát na vámi zvolenou částku. Na základě daného dárkového certifikátu si mohou klienti vybrat sami zájezd dle jejich nejideálnějších představ a při platbě zájezdu daný certifikát uplatní.
Dostali jsme dárkový certifikát Student Agency, můžeme ho uplatnit na nákup dovolené?
Ano, samozřejmě. Dárkový certifikát lze uplatnit na všechny nabízené služby společnosti Student Agency (jízdenky, jazykové a studijní pobyty, au-pair a pracovní pobyty, zájezdy, letenky, víza).
Nabízíte také nákup zájezdu na splátky?
V případě, že máte zájem o dovolenou na splátky, kontaktujte společnost Home Credit na čísle 800 700 096.
Nabízíte k zájezdům také výhodné cestovní pojištění?
Naše společnost nabízí výhodné balíčky cestovního pojištění od Allianz na dobu dovolené po celém světě, které zahrnují neomezené krytí léčebných výloh, úrazové pojištění, pojištění zavazadel, odpovědnost za škodu a asistenční službu. Rozšířená varianta pojištění obsahuje ještě připojištění proti stornu zájezdu. Cena tohoto připojištění se liší v závislosti na ceně zájezdu. Máte své celoroční osvědčené pojištění a chybí vám pouze pojištění stornopoplatků? I pro vás máme variantu. Nabízíme i samostatné pojištění storna. Cestovní pojištění vám doporučujeme, v případě nenadálé komplikace jeho uzavření oceníte. S výběrem cestovního pojištění vám pomůže konkrétní prodejce cestovních služeb.
Je možné na zájezd pojistit také cizince?
Ano, samozřejmě. Více informací vám rádi poskytnou a s výběrem výhodného balíčku poradí naši kvalifikovaní prodejci cestovních služeb.
Musím mít na zájezd sjednané cestovní pojištění?
Ve většině zemí není cestovní pojištění povinnou součástí zájezdu či podmínek vstupu do země. Jeho sjednaní však vřele doporučujeme. Částky za případná ošetření či lékařské zákroky se mohou vyšplhat na desítky či stovky tisíc Kč. Doporučujeme komplexní cestovní pojištění včetně storna, v případě nenadálé komplikace před nástupem vaší cesty jeho uzavření oceníte.
Zakoupila jsem si vámi nabízené pojištění Allianz k zájezdu do Egypta, ale smlouvu jsem dostala na zónu Evropa. Pokud se nemýlím, je Egypt v Africe, nemáte to špatně?
Nemáme, dle pojistných podmínek cestovního pojištění a asistenční služby vydanými pojišťovnou Allianz jsou do zóny 6 - Evropa mimo ČR zahrnuty také destinace Egypt,Tunisko, Alžírsko, Maroko a Izrael. Pojištění do těchto zemí máte zvýhodněné na cenu evropských destinací.
Zakoupila jsem si pojištění storna k zájezdu do Tuniska v termínu 2.3.-12.3.2016. Na pojistné kartičce mám ale pojištění jen na jeden den 2.3., prosím o opravu.
Pojistnou kartičku máte v pořádku, pojištění storna běží ode dne jeho sjednání do okamžiku nástupu na zájezd, což je ve vašem případě 2.3.2016.
Ve vaší nabídce jsem našla pokoj označený "strana k moři", znamená to, že budu mít výhled na moře?
Ne, pokoje označené "strana k moři", popř. "strana k jezeru" apod., nemají přímý výhled na moře. Ve výhledu na moře mohou bránit vzrostlé stromy, popř. i budovy.
SLEVY / VÝHODY / BONUSY K ZÁJEZDŮM
Jaké jsou výhody vyřízení dovolené přes Student Agency, nabízíte nějaký bonus?
K námi zprostředkovaným zájezdům nabízíme různé bonusy, například formou zajištění dopravy na německá letiště luxusními autobusy REGIOJET nebo parkování na vybraných letištích za zvýhodněnou cenu. Také pro vás porovnáváme nabídku cca 300 cestovních kanceláří (českých, německých, rakouských a slovenských) a hledáme pro vás nejvýhodnější variantu dovolené. Současně nabízíme jedno z nejvýhodnějších cestovních pojištění na českém trhu. Doporučujeme vám sledovat naše stránky průběžně, míváme různé akce v průběhu celého roku.
Jak se dostanu na letiště v Německu či Rakousku?
Ceny zájezdů nezahrnují dopravu cestujících na letiště. Každý se musí dopravit na místo odletu sám. Na letiště do Německa či Rakouska lze cestovat autem (a případně tam také dlouhodobě zaparkovat), nebo autobusem, vlakem či letecky. K zájezdu vám rádi zajistíme na vybraná letiště dopravu luxusními autobusy REGIOJET (pravidelné linky) nebo parkování u letiště za zvýhodněnou cenu.
Jakým způsobem funguje vaše autobusová doprava na letiště?
Autobusovou dopravu na vybraná německá letiště zajišťujeme k zájezdům na pravidelných autobusových linkách RegioJet, které jezdí v pravidelných jízdních řádech. Nejedná se tedy o klasický transfer k odletu. Vždy pokud má klient zájem o autobusovou dopravu, sdělíme mu nejbližší volné autobusy k jeho odletu (pokud v danou dobu známe odletové časy a je znám jízdní řád našich autobusů). Pokud budete mít zájem, jízdenky vám zarezervujeme a zašleme spolu s odbavením a pokyny k zájezdu. V opačném případě máte možnost využít parkování na německých letištích za zvýhodněnou cenu.
Kde prosím najdu u vás na webu informace k autobusové dopravě na letiště?
Informace k autobusové dopravě a další výhody naleznete u jednotlivých zájezdů formou piktogramů v části výhody u konkrétního termínu a letiště. Podrobnější informace a spoustu dalších užitečných rad naleznete na našich webových stránkách v sekci Letiště na Dovolena.cz. Přesné jízdní řády naleznete na stránkách www.regiojet.cz . S bonusy k zájezdům vám ochotně poradí naši specialisté na zájezdy. Naši prodejci jsou zde pro vás a rádi vám doporučí pro vás nejvýhodnější variantu.
Jak funguje parkování na letišti v Praze?
Parkování v Praze máme zajištěno u společnosti GoParking, která se nachází asi 3 minuty od letiště. Před nástupem na vaši dovolenou od nás obdržíte voucher na parkování s čárovým kódem. Samotná služba funguje tak, že zaparkujete auto na parkovišti, pracovník parkoviště vás odveze minibusem na letiště, po příletu zavoláte na telefonní číslo řidiče, který pro vás přijede minibusem a zaveze vás zpět k vozu. Parkovací voucher mějte vždy u sebe. Parkoviště je samozřejmě hlídané.
Nabízíte k zájezdům také výhodné cestovní pojištění?
Naše společnost nabízí výhodné balíčky cestovního pojištění od Allianz na dobu dovolené po celém světě, které zahrnují neomezené krytí léčebných výloh, úrazové pojištění, pojištění zavazadel, odpovědnost za škodu a asistenční službu. Rozšířená varianta pojištění obsahuje ještě připojištění proti stornu zájezdu. Cena tohoto připojištění se liší v závislosti na ceně zájezdu. Máte své celoroční osvědčené pojištění a chybí vám pouze pojištění stornopoplatků? I pro vás máme variantu. Nabízíme i samostatné pojištění storna. Cestovní pojištění vám doporučujeme, v případě nenadálé komplikace jeho uzavření oceníte. S výběrem cestovního pojištění vám pomůže konkrétní prodejce cestovních služeb.
Poskytujete seniorskou slevu? Máte nějaké speciální nabídky na cenově zvýhodněné zájezdy pro seniory?
Ano, máme v nabídce i zvýhodněné zájezdy pro seniory. Ať už se jedná a širokou nabídku seniorských slev od pořádajících cestovních kanceláří nebo nabídku cestovních kanceláří,které se specializují výhradně na seniorské pobyty. Máte-li zájem čerpat výhod pro seniory, informujte prosím o této skutečnost naše prodejce, kteří vám rádi zpracují nabídku dle vašich požadavků.
Poskytujete slevu pro novomanžele?
Většina cestovních kanceláří nabízí pro novomanžele slevu. Každá cestovní kancelář má jiné podmínky, proto výši slevy pro vás ověří u vybrané dovolené některý z našich specialistů na zájezdy. Případně vám doporučí cestovní kancelář, kde je tato sleva nejvyšší.
Dostali jsme dárkový certifikát Student Agency, můžeme ho uplatnit na nákup dovolené?
Ano, samozřejmě. Dárkový certifikát lze uplatnit na všechny nabízené služby společnosti Student Agency (jízdenky, jazykové pobyty, zájezdy, letenky, víza).
Dostávám jako benefit od svého zaměstnavatele poukázky Sodexo, mohu je uplatnit na váš zájezd?
Část zájezdu můžete uhradit poukázkami Sodexo – Flexi Pass, Holiday Pass, Fokus Pass. Při platbě uvedenými benefity lze uplatnit poukázky v hodnotě až 12 000 Kč na jednu cestovní smlouvu. Více informací o podmínkách při platbě poukázkami a seznam všech typů poukázek, které lze uplatnit najde v sekci Platba benefity.
Zaměstnavatel mi nabízí příspěvek na rekreaci, lze ho u Vás využít a jakým způsobem?
Ano, fakturu pro zaměstnavatele vám rádi vystavíme. Více informací vám poskytne náš prodejce při domlouvání konkrétní dovolené. Za účelem vystavení faktury potřebujeme znát přesný název firmy, adresu, IČO, DIČ a případné specifické údaje či fráze, které zaměstnavatel ve faktuře vyžaduje, dále pak částku k fakturaci. Tato částka musí odpovídat skutečnosti a nesmí přesahovat skutečnou cenu zájezdu.
Mám malé dítě (ve věku do dvou let). Bude cestovat na dovolenou zdarma?
Dítě do nedosažených dvou let věku je v cestovním ruchu označován jako „infant“. Tyto děti cestují bez nároku na služby. Konkrétní částku za dítě vám zjistíme u pořadatele zájezdu. Takové dítě zpravidla cestuje zdarma (u většiny německých cestovních kanceláří) nebo za minimální poplatek.
Co je to úsporný pokoj?
Jedná se o cenově zvýhodněné pokoje. Úsporné pokoje jsou vybaveny stejně jako pokoje standardní, ovšem jejich umístění v rámci hotelového areálu nemusí splňovat kritéria ostatních typů standardních pokojů (umístění v patře, výhled ..). Pokoje mohou být také v méně žádaných částech hotelu - nad diskotékou, kuchyní, vedle výtahu, na konci chodby, atd. Pokud klientům daný typ pokoje nevyhovuje, mohou se za předpokladu volných míst domluvit s recepcí hotelu na přestěhování do pokoje standardního. Rozdíl v ceně uhradí hotelové recepci. Jedná se o obecnou informaci, více může být uvedenou v popisu zájezdu u jednotlivých typů pokojů. Počet těchto pokojů je kapacitně omezen.
CENA ZÁJEZDU / ÚHRADA ZÁJEZDU / POUKÁZKY / PŘÍSPĚVKY NA DOVOLENOU
Mohu uplatnit na váš zájezd poukázky a které přijímáte?
Všechny zájezdy a eurovíkendy v naší nabídce lze částečně nebo zcela hradit poukázkami společností Sodexo a Edenred (dříve známá pod názvem Accor Services). U společnosti Sodexo akceptujeme pro úhradu zájezdů a eurovíkendů poukázky Flexipass, Holidaypass, Fokuspass a Dárkový šek. Za stejným účelem přijímáme od společnosti Edenred (Accor Services) poukázky Ticket Multi, Ticket Compliments dárkový šek, Compliments Holiday, Ticket Holiday, nově též E-ticket. Akceptujeme také poukázy společnosti UP Česká repiblika s.r.o. a Benefity a.s. Aktuální informace a náhledy šeků, které přijímáme
Kdy musím platbu poukázkami hlásit?
Platbu poukázkami je potřeba hlásit předem, nejpozději však při rezervaci zájezdu nebo eurovíkendu. Tato skutečnost bude také uvedena ve smlouvě o zájezdu včetně celkové výše uplatňovaných poukázek.
Vracíte na poukázky?
Nevracíme, poukázky musí být uplatněny v jejich plné hodnotě.
Lze směnit poukázky za hotovost?
Ne, poukázky nelze směnit za hotovost, a to ani v případě, že dojde ke stornu pobytu nebo zájezdu. V tomto případě bude klientovi část hrazená poukázkami vrácena zpět poukázkou stejného typu a hodnoty nebo součtem poukázek stejného typu do výše této hodnoty.
Lze hradit poukázkami libovolný zájezd z vaší nabídky?
Ano, částečná úhrada poukázkami je možná na všechny námi zprostředkovávané zájezdy a eurovíkendy.
Do jaké výše mohu uplatnit poukázky, lze hradit poukázkami celý zájezd?
Poukázky je možné uplatnit v maximální hodnotě až 12 000 Kč na jednu cestovní smlouvu. Více informací úhradě poukázkami najdete v sekci Platba benefity.
Lze úhradu poukázkou kombinovat s dalšími výhodami Student Agency, např. parkování, které nabízíte zdarma?
Ano.
Mohu uhradit poukázkami doplatek zájezdu?
Platbu poukázkami je potřeba hlásit předem, nejpozději však při rezervaci zájezdu nebo eurovíkendu. Tato skutečnost bude také uvedena ve smlouvě o zájezdu včetně celkové výše uplatňovaných poukázek. Pokud budete chtít uplatňovat poukázky až na doplatek, musí to být zapracováno do smlouvy o zájezdu před jejím podpisem oběma stranami (zpětná oprava smlouvy není možná).
Proč nemohu uhradit část zájezdu poukázkou TICKET ACADEMICA A SMART PASS?
Tyto poukázky slouží za účelem prohlubování vědomostí a vzdělávání. Tyto poukázky na úhradu zájezdů nebo eurovíkendů neakceptujeme. Můžete je ale v naší společnosti využít například na zakoupení jazykového kurzu.
Pokud si chci prostřednictvím Vaší agentury zakoupit zájezd, musím se dostavit osobně někam na pobočku?
Ne, na pobočku nemusíte. Vaši dovolenou si můžete vyřídit z pohodlí domova prostřednictvím internetu a e-mailové komunikace. Pokud upřednostňujete osobní kontakt, rádi Vás obslouží naši prodejci v kamenných pobočkách.
Jakým způsobem mohu zájezd uhradit?
Zájezd lze uhradit bankovním převodem včetně internetového bankovnictví, vkladem v bance, zaplatit on-line kartou přes internet přes platební bránu nebo na jedné z našich poboček. Na pobočkách lze platit hotově či kartou. Čísla účtů a variabilní symbol naleznete na faktuře, kterou obdržíte spolu se Smlouvou o zájezdu e-mailem.
V jakých bankách máte zřízeny účty za účelem úhrady zájezdu?
Pro vaše pohodlí máme účty zřízeny ve většině peněžních ústavů, tedy v Komerční bance, České spořitelně, ČSOB, GE Money bank, ING bank, UniCredit bank a Sberbank.
Všimla jsem si, že nabízíte platbu kartou. Jak to prosím funguje,musím s kartou někam na pobočku?
Platbu kartou můžete provést dvěma způsoby. Jedním je platba kartou na naší pobočce přes klasický platební terminál jako v obchodě. Druhou možností je platba kartou přes internet. Tuto funkci musíte mít na kartě povolenou od svojí banky. V případě zájmu o tento typ platby, vám prodejce zašle platební odkaz, na který kliknete, vyplníte údaje o kartě a zaplatíte.
Raději bych platila zájezd v EUR, je to u vás možné?
Ano, všechny zájezdy je možné hradit v EUR. V případě zájmu, informujte svého prodejce při podpisu smlouvy,aby vám vystavil fakturu v EUR. V EUR můžete platit také hotově na pobočkách na pokladně.
Musím zaplatit při podpisu smlouvy celou částku zájezdu nebo stačí záloha?
Úhrada se řídí všeobecnými obchodními podmínkami pořadatele. Ve většině případů platí, že je-li odlet za dobu kratší jak měsíc, musí být zájezd celý uhrazen při podpisu smlouvy. Je-li odlet pozdější skládá se záloha 50 % a doplatek je splatný měsíc před nástupem na zájezd. V případě, že zájezd kupujete dostatečně dopředu v rámci fist minute předprodejů můžete využít možnosti uhradit jen "symbolikou" zálohu. Jedná se však o časově omezené nabídky. Výše zálohy a podmínky pro doplacení zbývající čístky se u jednotlivých zájezdů liší. Přesné informace ke konkrétnímu zájezdu vám podá náš prodejce cestovních služeb.
Nabízíte také nákup zájezdu na splátky?
Nákup dovolené na splátky neumožňujeme. V případě, že máte zájem o dovolenou na splátky, kontaktujte společnost Home Credit na čísle 800 700 096.
Zaměstnavatel mi nabízí příspěvek na rekreaci, lze ho u Vás využít a jakým způsobem?
Ano, fakturu pro zaměstnavatele vám rádi vystavíme. Více informací vám poskytne náš prodejce při domlouvání konkrétní dovolené. Za účelem vystavení faktury potřebujeme znát přesný název firmy, adresu, IČO, DIČ a případné specifické údaje či fráze, které zaměstnavatel ve faktuře vyžaduje, dále pak částku k fakturaci. Tato částka musí odpovídat skutečnosti a nesmí přesahovat skutečnou cenu zájezdu.
Mám malé dítě (ve věku do dvou let). Bude cestovat na dovolenou zdarma?
Dítě do nedosažených dvou let věku je v cestovním ruchu označován jako „infant“. Tyto děti cestují bez nároku na služby. Konkrétní částku za dítě vám zjistíme u pořadatele zájezdu. Takové dítě zpravidla cestuje zdarma (u většiny německých cestovních kanceláří) nebo za minimální poplatek.
Poskytujete slevu pro novomanžele?
Většina cestovních kanceláří nabízí pro novomanžele slevu. Každá cestovní kancelář má jiné podmínky, proto výši slevy pro vás ověří u vybrané dovolené některý z našich specialistů na zájezdy. Případně vám doporučí cestovní kancelář, kde je tato sleva nejvyšší.
Poskytujete seniorskou slevu? Máte nějaké speciální nabídky na cenově zvýhodněné zájezdy pro seniory?
Ano, máme v nabídce i zvýhodněné zájezdy pro seniory. Ať už se jedná a širokou nabídku seniorských slev od pořádajících cestovních kanceláří nebo nabídku cestovních kanceláří,které se specializují výhradně na seniorské pobyty. Máte-li zájem čerpat výhod pro seniory, informujte prosím o této skutečnost naše prodejce, kteří vám rádi zpracují nabídku dle vašich požadavků.
Proč jsou jednolůžkové pokoje na osobu dražší než dvoulůžkové?
Ceny jsou zpravidla uváděny a kalkulovány na osobu ve dvoulůžkovém pokoji. Cena jednolůžkového pokoje se skládá ze dvou složek, ceny za dvoulůžkový pokoj a příplatku za jednolůžkový pokoj, který se liší zájezd od zájezdu dle konkrétního hotelu a termínu. Proto jsou ceny tohoto typu pokoje vyšší. Pokud se vám výše příplatku za jednolůžkový pokoj nezobrazuje přímo v kalkulaci, zjistí vám ji náš specialista na zájezdy dotazem na pořadatele nebo poskytovatele ubytování.
Z jakého důvodu je u jednoho naprosto stejného zájezdu několik různých cen?
Naše společnost STUDENT AGENCY působí jako cestovní agentura - zprostředkovává tedy zájezdy různých cestovních kanceláří. Na našich stránkách www.dovolena.cz máte tedy možnost u jednoho zájezdu porovnat ceny všech cestovních kanceláří, které daný zájezd mají v nabídce a zvolit tak pro vás nejvýhodnější nabídku.
Jaké jsou rozdíly v cenách nabízených u vás oproti cenám přímo u pořádající cestovní kanceláře?
Naše cestovní agentura zájezdy zprostředkovává, a proto je cena určena pořadatelskou cestovní kanceláří. Do ceny nijak nemůžeme zasáhnout a garantujeme zároveň, že cena je stejná jako u pořadatelské cestovní kanceláře.
Zahrnuje cena za plavby i dopravu do přístavu?
Cena zahrnuje pouze samotnou plavbu, dopravu do přístavu a zpět vám můžeme zajistit, nebo si ji můžete zařídit individuálně.
Účtuje si vaše cestovní agentura nějaké poplatky za změny či storno?
Poplatky za změny po závazném zaknihování služeb či storno poplatky se řídí všeobecnými obchodními podmínkami pořadatele služby a jeho platnými ceníky. Všeobecné obchodní podmínky obdrží každý klient e-mailem současně se smlouvou o zájezdu.
INFORMACE O DESTINACÍCH / VSTUPNÍ FORMALITY / PASY / VÍZA / OČKOVÁNÍ
Kde naleznu informace o povinných a doporučených očkováních do zahraničních destinací?
Informace naleznete na našich webových stránkách v části informace o destinacích, dále také na stránkách Ministerstva zahraničních věcí České republiky. Přehled povinných a doporučených očkování naleznete také na adrese Očkovacího centra, kde máte možnost se na očkování nebo konzultaci objednat.
Kde zjistím informace, jak dlouho musí být platný pas k vycestování na zahraniční dovolenou?
Před vaší cestou si vždy ověřte platnost cestovních dokladů a vízovou povinnost v cílových i tranzitních zemích. Více informací naleznete na oficiálních stránkách Ministerstva zahraničních věcí České republiky. Podmínky pro vstup do jednotlivých zemí se mohou měnit a konzulární úřady nejsou povinny cestovní kanceláře o změnách informovat. Proto doporučujeme ověřit si potřebné informace na www.mzv.cz a na konkrétním zastupitelském úřadě.
Kam můžeme vycestovat na rychlopas? Původně jsme chtěli jet do Egypta.
V současné době již tzv. rychlopasy nejsou vydávány. Při vyřizení nového pasu již vždy je vystaven klasický pas s platností 10 let (u dětí do 15 let 5 let). Před cestou do zahraničí si důlkadně zkontrolujte platnost pasu všech cestujících. V případě některých destinací je nutné, aby pas byl platný ještě nějakou dobu po návratu z destinace. V případě Egypta je vyžadována platnost min. 6 měsíců od podání žádosti o vízum. V případě, že nemáte platný pas, nebo pas má kratší než požadovanou platnost, můžete si zažádat o vyřízení pasu ve zkrácené lhůtě. Od 1.7. 2018 můžete volit mezi expresním vyřízením do 24 hodin (za cenu 6 000 kč/dospělý, 2 000 Kč/dítě do 15 let) a nebo do 5 pracovních dní (za cenu 3 000 Kč/dospělý, 1 000 Kč dítě do 15 let). Standardní lhůta pro vyřízení pasu je 30 dní. Popř. můžete volit země, kam můžete cestovat na občanské průkazy (členské země Evropské unie) nebo do zemí, které akceptují pasy s kratší platností, např Tunisko akceptuje pasy s platností více než 3 měsíce po návratu z destinace, popř. Turecko pasy, které překračují o 5 měsíců plánovanou dobu pobytu.
Vloni jsem byl v Tabě a absolvoval výlet do Izraele. Letos letím do Emirátů a slyšel jsem,že v pase nesmí být izraelské razítko. Je to pravda?
V současné době již tzv. rychlopasy nejsou vydávány. Při vyřizení nového pasu již vždy je vystaven klasický pas s platností 10 let (u dětí do 15 let 5 let). Před cestou do zahraničí si důlkadně zkontrolujte platnost pasu všech cestujících. V případě některých destinací je nutné, aby pas byl platný ještě nějakou dobu po návratu z destinace. V případě Egypta je vyžadována platnost min. 6 měsíců od podání žádosti o vízum. V případě, že nemáte platný pas, nebo pas má kratší než požadovanou platnost, můžete si zažádat o vyřízení pasu ve zkrácené lhůtě. Od 1.7. 2018 můžete volit mezi expresním vyřízením do 24 hodin (za cenu 6 000 kč/dospělý, 2 000 Kč/dítě do 15 let) a nebo do 5 pracovních dní (za cenu 3 000 Kč/dospělý, 1 000 Kč dítě do 15 let). Standardní lhůta pro vyřízení pasu je 30 dní. Popř. můžete volit země, kam můžete cestovat na občanské průkazy (členské země Evropské unie) nebo do zemí, které akceptují pasy s kratší platností, např Tunisko akceptuje pasy s platností více než 3 měsíce po návratu z destinace, popř. Turecko pasy, které překračují o 5 měsíců plánovanou dobu pobytu.
Vloni jsem byl v Tabě a absolvoval výlet do Izraele. Letos letím do Emirátů a slyšel jsem,že v pase nesmí být izraelské razítko. Je to pravda?
Ano, ministerstvo zahraničních věcí České republiky upozorňuje: „Osobám, které navštívily Izrael a z jejichž cestovního pasu toto vyplývá, hrozí, že jim nebude povolen vstup do SAE.“ V tomto případě doporučujeme vyřízení nového cestovního pasu, který bude splňovat podmínky vstupu do země. Na tuto skutečnost nás upozornily i některé letecké společnosti. Týká se i letů do jiných zemí s přestupem na území SAE.
Od kolika hvězdiček doporučujete kupovat zájezdy do Egypta?
Zpravidla doporučujeme volit hotely o 1 * vyšší, než jste zvyklí z evropských zemí. Protože z našich zkušeností víme, že představy o vaší dovolené se mohou lišit, s výběrem hotelů vám podle konkrétního požadavku pomohou naši prodejci a doporučí vám podle vašich očekávání vhodné ubytování. Uvedené doporučení může vycházet přímo z jejich zkušeností, případně recenzí.
PODMÍNKY PŘEPRAVY / LETIŠTĚ / ZAVAZADLA
Co je to elektronická letenka?
Elektronické letenky vydávají charterové aerolinie pro zjednodušení a zlevnění prodeje letenek. Obsahuje jen číslo rezervace a jména cestujících. Při odbavení na check-in přepážce vám postačí cestovní pas a číslo rezervace.
Můžete prosím zajistit k zájezdům letenky ve vyšší letové třídě, např. business class.
Zajištění business třídy je možné za předpokladu, že na daném letu je business třída nabízena. Cenu vám ověří naši pracovníci přímo u letecké společnosti nebo u pořadatele zájezdu. Informujte naše prodejce při zadání požadavku na dovolenou nebo váš požadavek vepište do poznámky v nezávazné objednávce.
Jak brzy bych měl být na letišti před odletem?
Doporučujeme být v prostorách letiště minimálně 2 hodiny před odletem, aby se předešlo jakýmkoliv možným komplikacím. Stánky pořadatelů a odbavovací stanoviště (check-in) bývají otevřeny 90 minut před odletem. Vždy se řiďte informacemi uvedenými v pokynech k vaší cestě, které obdržíte před vaší dovolenou e-mailem nebo doporučeným dopisem poštou. Pokud některé letecké společnosti vyžadují delší minimální lhůtu pro dostavení se na letiště, např. 3 hodiny, jsou informace uvedeny v pokynech k odletu.
Na letišti máme jít přímo na check-in přepážku. Kde to je?
Jedná se o odbavovací přepážku v odletové hale s označením vašeho čísla letu. Přepážky bývají otevřeny zpravidla 90 minut před odletem.
Jak velká mohou být zavazadla při letecké přepravě?
Zavazadla dělíme na dvě skupiny, na příruční zavazadlo a odbavovací zavazadlo. Příruční zavazadlo by nemělo přesáhnout rozměry 55x40x20 cm. Váhový limit je daný každou leteckou společností, může se tedy lišit. Při výběru příručního zavazadla mějte na paměti, že při letu byste měli být schopni ho bez problému uložit do úložného prostoru nad sedadly. Odbavovací zavazadlo může být na rozdíl od příručního zavazadla rozměrnější a větší. Jedná se tedy o velký kufr. Co se týče rozměrů a velikosti, každá letecká společnost má jiné parametry. Toto zavazadlo je přepravováno v nákladním prostoru letadla. Vždy se orientujte podle pokynů k odletu, které obdržíte e-mailem nebo poštou před nástupem na vaši dovolenou. Údaje o rozměru a váze zavazadel zahrnutých v ceně, bývají uvedeny také na letence.
Koupila jsem si u vás samostatné charterové letenky. Co prosím znamená,že si musím rekonfirmovat let a jak to provedu?
S ohledem na skutečnost, že při koupi samostatné letenky nemáte v místě pobytu fyzicky přítomného delegáta, který by vás informoval o skutečnosti, zda nenastala změna letových časů, musíte si den před nástupem do letadla (tam i zpět) rekonfirmovat (přepotvrdit) letové časy. Toto se provádí zavoláním na telefonní číslo, které máte k tomuto účelu uvedené na vaší letence.
Rádi bychom vzali s sebou na dovolenou našeho pejska. Je to vůbec možné?
Záleží na tom, zda provozovatel hotelu na vaší dovolené tuto možnost nabízí. Samozřejmě pro vás rádi ověříme, zda je možné vašeho pejska vzít s sebou, případně najdeme ubytování, kde toto lze.
Chystám se na dovolenou v zámoří a rád bych si s sebou vzal své golfové hole a horské kolo. Dá se to zařídit?
Ano, protože chápeme, že správný golfista nebo cyklista se neobejde bez své oblíbené osobní výbavy, proto na vaši dovolenou ověříme a dle možností zajistíme u cestovní kanceláře a letecké společnosti dopravu vašeho potřebného pro váš komfort a pohodlí.
Mám malé dítě (ve věku do dvou let). Bude mít své vlastní sedadlo v letadle a lůžko v hotelu?
Dítě do nedosažených dvou let věku je v cestovním ruchu označován jako „infant“. Tyto děti cestují bez nároku na služby. To znamená, že nemají nárok na sedadlo v letadle ani na lůžko či stravu. V hotelu je zpravidla možné vyžádat pro dítě dětskou postýlku zdarma nebo za poplatek na recepci hotelu. Pokud budete chtít, aby mělo vaše dítě své vlastní sedadlo v letadle a popřípadě vlastní lůžko či přistýlku v hotelovém pokoji, lze toto vyžádat u pořadatelské cestovní kanceláře. V tomto případě je ale nutné počítat s tím, že služby pro dítě budou zpoplatněny. Konkrétní výši vám zjistí náš prodejce cestovních služeb.
Zahrnuje cena za plavby i dopravu do přístavu?
Cena zahrnuje vždy pouze samotnou plavbu, dopravu do přístavu a zpět vám můžeme zajistit, nebo si ji můžete zařídit individuálně.
Autobusovou dopravu na poznávací zájezdy zajišťují žluté autobusy STUDENT AGENCY?
Ne, STUDENT AGENCY je cestovní agentura a zprostředkováváme zájezdy jiných cestovních kanceláří. Každá cestovní kancelář spolupracuje s jinými dopravci. Informace o autobusech vám na vybraný zájezd podá prodejce.
Jak se dostanu na letiště v Německu či Rakousku?
Ceny zájezdů nezahrnují dopravu cestujících na letiště. Každý se musí dopravit na místo odletu sám. Na letiště do Německa či Rakouska lze cestovat autem (a případně tam také dlouhodobě zaparkovat), nebo autobusem, vlakem či letecky. Student Agency nabízí v rámci časově omezené marketingové akce zdarma jízdenky na vybraná letiště (pravidelné linky Student Agency) nebo parkování zdarma či se slevou na vybraných letištích.
Vámi nabízená doprava na vybraná německá letiště je zdarma tam i zpět?
Ne, doprava na letiště není v ceně zájezdu. Jedná se o dopravu na pravidelných autobusových linkách RegioJet, nikoli transfery k jednotlivým letům. Časy letů tedy nemusejí navazovat na příjezdy jednotlivých autobusů a čekací doba na letištích může být delší. Z našich zkušeností ale víme, že většina klientů uloží zavazadla do úschovny zavazadel a volný čas využije k návštěvě a poznání města nebo jiným aktivitám.
Jakým způsobem funguje vaše autobusová doprava na letiště?
Autobusovou dopravu na vybraná německá letiště zajišťujeme k zájezdům na pravidelných autobusových linkách RegioJet, které jezdí v pravidelných jízdních řádech. Nejedná se tedy o klasický transfer k odletu. Vždy pokud má klient zájem o autobusovou dopravu, sdělíme mu nejbližší volné autobusy k jeho odletu (pokud v danou dobu známe odletové časy a je znám jízdní řád autobusů). Pokud budete mít zájem, jízdenky vám zarezervujeme a zašleme spolu s odbavením a pokyny k zájezdu. V opačném případě máte možnost využít zvýhodněného parkování na německých letištích za výhodné ceny.
Kde prosím najdu u vás na webu informace, kde jsou autobusové jízdenky na letiště zdarma a jak vaše autobusy jezdí?
Informace k autobusové dopravě a další výhody naleznete u jednotlivých zájezdů formou piktogramů v části výhody u konkrétního termínu a letiště. Podrobnější informace a spoustu dalších užitečných rad naleznete na našich webových stránkách v sekci Letiště na Dovolena.cz. Přesné jízdní řády pravidelných autobusových linek RegioJet naleznete na stránkách www.regiojet.cz.cz. S bonusy k zájezdům vám ochotně poradí naši specialisté na zájezdy. Naši prodejci jsou zde pro vás a rádi vám doporučí pro vás nejvýhodnější variantu.
Jak funguje parkování na letišti v Praze, které nabízíte k odletům z Prahy?
Parkování v Praze máme zajištěno u společnosti GoParking, která se nachází asi 3 minuty od letiště. Před nástupem na vaši dovolenou od nás obdržíte voucher na parkování s čárovým kódem. Samotná služba funguje tak, že zaparkujete auto na parkovišti, pracovník parkoviště vás odveze minibusem na letiště, po příletu zavoláte na telefonní číslo řidiče, který pro vás přijede minibusem a zaveze vás zpět k vozu. Parkovací voucher mějte vždy u sebe. Parkoviště je samozřejmě hlídané.
ORIENTACE NA STRÁNKÁCH DOVOLENA.CZ
Máte na webu ceny po slevách last/first minute?
Ano, tyto akce jsou již do ceny zájezdu zpravidla promítnuty. Prosíme, vezměte na vědomí, že cenu zájezdu, resp. rozpis cenových položek, poskytuje přímo pořadatel zájezdu a prodejce Student Agency bude aktuálnost ceny a aktuální konečnou cenu zájezdu u pořadatele zájezdu ověřovat. Informace ke konkrétnímu zájezdu vám podá prodejce cestovních služeb.
Vybrala jsem si zájezd od české cestovní kanceláře, ale nikde nevidím rozpis cenových položek. Dělám něco špatně?
Cenová kalkulace/rozpis cenových položek je zobrazen pod Rekapitulací zájezdu a informacemi o akčních nabídkách pořadatelské CK. Předběžná celková cena zájezdu se zobrazí po zvolení cenových položek, ale vašeho požadavku. Prosíme, vezměte na vědomí, že cenu zájezdu, resp. rozpis cenových položek, poskytuje přímo pořadatel zájezdu a prodejce Student Agency bude aktuálnost ceny a aktuální konečnou cenu zájezdu u pořadatele zájezdu ověřovat. Informace ke konkrétnímu zájezdu vám podá prodejce cestovních služeb. Uvedené ceny zájezdu poskytuje přímo pořadatel zájezdu a jedná se o všechny cenové položky platné k vybranému zájezdu, včetně cen first/last minute. Pro informace o možnosti kombinování jednotlivých cen a pro přesnou cenovou kalkulaci kontaktujte pracovníky Student Agency, kteří Vám spočítají cenu zájezdu odpovídající Vašim požadavkům včetně slev, které lze navzájem kombinovat. Aktuální konečnou cenu zájezdu vždy ověřujeme u pořadatele. Cestujete-li s dětmi, ověříme, zda není pořadatelem zájezdu nabízena speciální cena pro děti či jiná výhodná nabídka pro rodiny s dětmi; Pracovníci Student Agency ověří možnosti kombinování speciálních cen pro děti s ostatními cenami pro dospělé osoby. Orientační ceny pro spolucestující dítě najdete v rozpisu cenových položek.
U některých zájezdů se mně zobrazuje popisek hotelu v němčině, já ale německy neumím, dělám snad něco špatně?
Neděláte, jedná se o zájezdy pořádané německými cestovními kancelářemi. Překlad do češtiny se vám zobrazí po kliknutí na odkaz „“přeložit“, který se vám zobrazuje hned pod popisem ubytovacího zařízení poskytnutým pořadatelem zájezdu. Vezměte prosím na vědomí, že k překladu používáme automatický překladač.
Kam dopíšu v nezávazné objednávce počet dětí?
Počet cestujících osob a dětí je zapotřebí zadat do vyhledávače, ještě před zobrazením požadavku na nezávaznou objednávku. Pokud tento krok vynecháte, vepište jména dětí a jejich věk v době návratu z dovolené do poznámky k objednávce ve formuláři nezávazné objednávky.
Za jak dlouho po vyplnění objednávky na vašich stránkách mě někdo kontaktuje?
Vaši nezávaznou objednávku vidíme v systému krátce po jejím odeslání. Své klienty se snažíme kontaktovat v rámci provozní doby co nejdříve po příjetí vašeho požadavku na dovolenou naším prodejcem. Pokud byla Vaše objednávka správně odeslána obdržíte na vámi zadaný e-mail „Potvrzení nezávazné objednávky zájezdu“.
Všimla jsem si, že u zájezdů s německými ck máte na webu zobrazeny i časy letů. Mění se často tyto časy odletů? Vím, že české ck to moc nechtějí sdělovat a odkazují se až na pokyny k cestě.
Německé charterové aerolinie létají podle pravidelného letního či zimního letového řádu. Časy jsou proto stabilní a zpravidla se nemění. Přesto si všechny letecké společnosti vymiňují právo na změnu času letu. Tyto změny však nebývají časté. Pokud obdržíme od pořadatele hlášení o změně času letu, ihned klienta písemně informujeme.
Kde zjistím časy odletů k jednotlivým zájezdům?
U zájezdů pořádaných německými cestovními kancelářemi se zobrazují informace k letu nad rozpisem cen poskytnutých pořadatelem a jsou označené jako „Informace o letu poskytnuté pořadatelem zájezdu“.U českých cestovních kanceláří je možné ověřit předběžné časy letů, ale ty se většinou mění a jsou potvrzené až v pokynech k dovolené, které cestovní kanceláře zasílají cca týden před odletem. Časy letů i čísla letů jsou pouze orientační a všechny letecké společnosti si vyhrazují právo na jejich případnou změnu.
Můžete mně pravidelně zasílat výhodné nabídky do e-mailu?
Ano, rádi. Zaregistrujte se do mailového klubu nebo zaklikněte tento požadavek při odeslání nezávazné objednávky z našich stránek.
Mohu si na vašich stránkách zobrazit třeba jen hotely s bazénem nebo vhodné pro děti?
Ano, samozřejmě. Pro usnadnění vyhledávaní jsme do našeho vyhledávače zapracovali prostřednictvím jednoduchých piktogramů možnosti rozšířeného vyhledávání, stačí jen zakliknout jednotlivé varianty. Jedná se o skupiny:
- na pláži nebo pláž do 100 m
- klimatizace
- bazén
- vhodné pro děti
- sportovní vyžití
- internet
PŘED ODLETEM / ODBAVENÍ
K čemu se zavazuji, pokud si u vás zájezd závazně objednám?
Objednatel je povinen uhradit cenu objednané služby. V případě, že nemůžete nastoupit cestu, musíte uhradit stornopoplatek, který se vypočítává dle storno podmínek pořadatele zájezdu, tj. pořadatelské cestovní kanceláře.
Můžeme si u Vás vyřídit i víza?
Ano, víza vám rádi pomůžeme vyřídit. Zařizujeme víza přes vízové oddělení do všech zemí, více informací ke každé zemi naleznete na našich stránkách. Samozřejmě u konkrétních zájezdů vám pak můžeme nabídnout i vízum od cestovní kanceláře, pokud cestovní víza kancelář pro své klienty vyřizuje. Připomínáme, že povinností každého klienta je ověření platnosti cestovních dokladů (včetně ověření minimální platnosti cestovních dokladů pro danou zemi) a vízové povinnosti v cílových i tranzitních zemích na www.mzv.cz a na konkrétním zastupitelském úřadě. Nesplění těchto podmínek není důvodem pro reklamaci zájezdu.
Kde se dozvím informace o vízové povinnosti, případně co je potřebné pro vyřízení víza?
Tyto informace jsou vám k dispozici na našich stránkách. Podmínky pro udělení, platnost víz a ceny za vyřízení víz se mohou měnit a konzulární úřady nejsou povinny cestovní kanceláře o změnách informovat. Dojde-li ke změně podmínek po podání vaší žádosti, budeme vás neprodleně informovat. Vzniklý nedoplatek je nutné uhradit při převzetí pasu/víza. Potřebné informace vám doporučujeme ověřit si na www.mzv.cz a na konkrétním zastupitelském úřadě.
Koupila jsem si u vás samostatné charterové letenky. Co prosím znamená,že si musím rekonfirmovat let a jak to provedu?
S ohledem na skutečnost, že při koupi samostatné letenky nemáte v místě pobytu fyzicky přítomného delegáta, který by vás informoval o skutečnosti, zda nenastala změna letových časů, musíte si den před nástupem do letadla (tam i zpět) rekonfirmovat (přepotvrdit) letové časy. Toto se provádí zavoláním na telefonní číslo, které máte k tomuto účelu uvedené na vaší letence.
Všimla jsem si, že u zájezdů s německými CK máte na webu zobrazen i časy letů? Mění se často tyto informace? Vím, že české CK to moc nechtějí sdělovat a odkazují až na pokyny k cestě.
Německé charterové aerolinie létají podle pravidelného letního či zimního letového řádu. Časy jsou proto stabilní a zpravidla se nemění. Přesto si všechny letecké společnosti vymiňují právo na změnu času letu. Tyto změny však nebývají časté. Pokud obdržíme od pořadatele hlášení o změně času letu, ihned klienta písemně informujeme .
Jsem odkázaný na mobilní telefon, bude mně v zahraničí fungovat roaming?
Možnost používání vašeho mobilního telefonu v zahraničí a ceny tarifů za poskytované služby (volání, přijímání hovorů, posílání a odesílání SMS, MMS …) si ověřte ještě před cestou u vašeho mobilního operátora.
Kde se dozvíme nabídku fakultativních výletů k zájezdům, až u delegáta v místě?
Pokud má pořádající cestovní kancelář zpracovánu nabídku fakultativních zájezdů, rádi vám ji zašleme. V některých případech je možné se tyto výlety dozvědět až na místě na informační schůzce s delegátem nebo na vývěsce pořádající cestovní kanceláře v hotelu. Cestujete s německou cestovní kanceláří a máte zájem o nabídku zájezdů v češtině? U exotických zemí, jako je Dominikánská republika a Mexiko, můžeme nabídnout výlety s česky hovořícím průvodcem, nabídku vám rádi zašleme e-mailem ještě před vaší cestou.
Jakým způsobem obdržím pokyny k cestě a odbavení?
O způsobu odbavení vás bude informovat prodejce zájezdu. Tento způsob se liší v závislosti na pořadatelské cestovní kanceláři a v závislosti na době do odletu. Zpravidla obdrží klienti svoje pokyny týden před nástupem na zájezd prostřednictvím e-mailu nebo doporučené zásilky.
Můžete mně prosím shrnout několik nejdůležitějších věcí, které bych neměl zapomenout vzít na dovolenou. Cestuji úplně poprvé a nemám s tímto zkušenosti.
Rozhodně nezapomeňte na:
- platný cestovní doklad (tj. platný cestovní pas nebo občanský průkaz cestujete-li po Evropské unii), případná víza. U dokladů si ověřte v dostatečném předstihu dobu platnosti a možnosti použití. Cestujete-li s dětmi, nezapomeňte na platné cestovní dokumenty i pro vaše děti,
- další cestovní doklady jako je Smlouva o zájezdu, pokyny, letenky, jízdenky, řidičský průkaz …,
- dostatečnou hotovost, kreditní kartu,
- cestovní pojištění (kartičku cestovního pojištění s uvedením čísla pojistné smlouvy a telefonického kontaktu na asistenční službu, podmínky cestovního pojištění a asistenční služby),
- léky,které musíte užívat,
- pokud využíváte mobilní telefon, nezapomeňte k němu přibalit i nabíječku, ověřte si předem u vašeho mobilního operátora,zda máte aktivovaný roaming a další možnosti používání vašeho mobilního telefonu v zahraničí. Doporučujeme uložit si do něj důležitá telefonní čísla, např. uvedená v pokynech k vaší cestě a číslo na asistenční službu pojišťovny,kde máte sjednáno cestovní pojištění,
- vše co vám zpříjemní dovolenou a pomůže uchovat vzpomínky, např. fotoaparát včetně příslušenství. Přejeme vám příjemný a ničím nerušený pobyt a dovolenou plnou nezapomenutelných zážitků.
Na dovolené bych měl zájem o zapůjčení automobilu. Je možné si jej vyřídit dopředu prostřednictvím vás, nebo až na místě?
Klientům nabízíme možnost vyřízení zapůjčení automobilu již před samotným odjezdem na dovolenou. Nabídku na pronájem auta v místě vašeho pobytu s vámi upřesní prodejce a nebo si můžete auto zarezerovat sami online v sekci Pronájem aut. Upřesníte si například typ auta, délku pronájmu, místo kde si auto vyzvednete a vrátíte, apod. Vybírat můžete z široké nabídky autpůjčoven ve 160 zemích. Najdete zde nabídky předních autopůjčoven i měnších místních autopůjčoven - najděte si vůz dle vašich představ za nejlepší ceny.
Kamarádka ztratila na dovolené pas a měla velké problémy. Dá se tomu předejít?
Z tohoto důvodu doporučujeme udělat si alespoň černobílou kopii cestovního pasu nebo občanského a řidičského průkazu (strany s fotkou a základními údaji) + přibalit 2 barevné fotografie pasového formátu. Tyto dokumenty si uložte odděleně od originálů dokladů. Při nenadálých komplikacích oceníte tato opatření, která mohou pomoci zmírnit případné následky ztráty, odcizení či poškození vašich dokladů.
Jak funguje parkování na letišti v Praze, které nabízíte k zájezdům s tímto odletem za zvýhodněnou ceu?
Parkování v Praze máme zajištěno u společnosti GoParking, která se nachází asi 3 minuty od letiště. Před nástupem na vaši dovolenou od nás obdržíte voucher na parkování s čárovým kódem. Samotná služba funguje tak, že zaparkujete auto na parkovišti, pracovník parkoviště vás odveze minibusem na letiště, po příletu zavoláte na telefonní číslo řidiče, který pro vás přijede minibusem a zaveze vás zpět k vozu. Parkovací voucher mějte vždy u sebe. Parkoviště je samozřejmě hlídané.
Musím mít na zájezd sjednané cestovní pojištění?
Ve většině zemí není cestovní pojištění povinnou součástí zájezdu či podmínek vstupu do země. Jeho sjednaní však vřele doporučujeme. Částky za případná ošetření či lékařské zákroky se mohou vyšplhat na desítky či stovky tisíc Kč. Doporučujeme komplexní cestovní pojištění včetně storna, v případě nenadálé komplikace před nástupem vaší cesty jeho uzavření oceníte.
JAK TO FUNGUJE V DESTINACI / DELEGÁTI
Jsem odkázaný na mobilní telefon, bude mně v zahraničí fungovat roaming?
Možnost používání vašeho mobilního telefonu v zahraničí a ceny tarifů za poskytované služby (volání, přijímání hovorů, posílání a odesílání SMS, MMS …) si ověřte ještě před cestou u vašeho mobilního operátora.
Kde se dozvíme nabídku fakultativních výletů k zájezdům, až u delegáta v místě?
Pokud má pořádající cestovní kancelář zpracovánu nabídku fakultativních zájezdů, rádi vám ji zašleme. V některých případech je možné se tyto výlety dozvědět až na místě na informační schůzce s delegátem nebo na vývěsce pořádající cestovní kanceláře v hotelu. Cestujete s německou cestovní kanceláří a máte zájem o nabídku zájezdů v češtině? U exotických zemí, jako je Dominikánská republika a Mexiko, můžeme nabídnout výlety s česky hovořícím průvodcem, nabídku vám rádi zašleme e-mailem ještě před vaší cestou.
Neumím německy, jak se domluvím v Německu nebo Rakousku na letišti?
Na všech stáncích pořadatelů a na check-in se domluvíte německy i anglicky, čeština je velmi ojedinělá. Z naší zkušenosti ale víme, že na letištích před odletem probíhá zpravidla vše bez komplikací.
Na dovolené bych měl zájem o zapůjčení automobilu. Je možné si jej vyřídit dopředu prostřednictvím vás, nebo až na místě?
Klientům nabízíme možnost vyřízení zapůjčení automobilu již před samotným odjezdem na dovolenou. Nabídku na pronájem auta v místě vašeho pobytu s vámi upřesní prodejce a nebo si můžete auto zarezerovat sami online v sekci Pronájem aut. Upřesníte si například typ auta, délku pronájmu, místo kde si auto vyzvednete a vrátíte, apod. Vybírat můžete z široké nabídky autpůjčoven ve 160 zemích. Najdete zde nabídky předních autopůjčoven i měnších místních autopůjčoven - najděte si vůz dle vašich představ za nejlepší ceny.
Autobusovou dopravu na poznávací zájezdy zajišťují vaše žluté autobusy?
Ne, STUDENT AGENCY je cestovní agentura a zprostředkováváme zájezdy jiných cestovních kanceláří. Každá cestovní kancelář spolupracuje s jinými dopravci. Informace o autobusech vám na vybraný zájezd podá prodejce.
Budeme mít na dovolené delegáta Student Agency?
Ne, na dovolené budete mít delegáta cestovní kanceláře, od které jsme vám zájezd prostředkovali. Společnost Student Agency působí jako zprostředkovatel zájezdu mezi vámi a pořádající cestovní kanceláří.
Jakými jazyky mluví delegát pořádající cestovní kanceláře?
Pokud máte zájezd zprostředkovaný od české cestovní kanceláře, hovoří s vámi delegáti česky, případně slovensky. Delegáti německých cestovních kanceláří hovoří především německy a místním jazykem. Ve většině případů mluví také anglicky (není podmínkou), nikdy však nehovoří česky.
Koupila jsem si u vás samostatné charterové letenky. Co prosím znamená, že si musím rekonfirmovat let a jak to provedu?
S ohledem na skutečnost,že při koupi samostatné letenky nemáte v místě pobytu fyzicky přítomného delegáta,který by Vás informoval o skutečnosti,zda nenastala změna letových časů, musíte si den před nástupem do letadla (tam i zpět) rekonfirmovat (přepotvrdit) letové časy. Toto se provádí zavoláním na telefonní číslo,které máte k tomuto účelu uvedené na vaší letence.
Můžete mně prosím vysvětlil rozdíl mezi cestovní kanceláří a cestovní agenturou? Kdo zájezd pořádá a jaký tam bude delegát?
Cestovní kancelář organizuje zájezdy, má v letoviscích své delegáty pokud jsou součástí služby. Cestovní agentura na základě provizní smlouvy uzavřené s cestovními kancelářemi zprostředkovává prodej zájezdů mezi pořadatelem (cestovní kanceláří) a klientem. Organizace zájezdu se řídí Všeobecnými obchodními podmínkami pořádající cestovní kanceláře. Přes cestovní agenturu pořizujete zájezdy za stejných cenových podmínek jako u cestovní kanceláře, včetně využití aktuální slev. Výhodou naší cestovní agentury je možnost výběru zájezdů ze široké nabídky více než 300 pojištěných českých, slovenských, německých a rakouských cestovních kanceláří v rámci jednoho obsáhlého internetového katalogu. Porovnáváme tak velmi širokou nabídku a vyhledáváme pro vás nejvhodnější variantu dovolené. Naši prodejci jsou vám plně k dispozici a pomohou vám při výběru právě té vaší vysněné dovolené.
Jak se dozvím na dovolené, kdy máme být připraveni na zpáteční transfer?
V průběhu vašeho pobytu sledujte informace pro ubytované na recepci. Tyto informace jsou vždy 1 den před odletem zveřejněny na informační tabuli (popř. v informační knize) daného pořadatele zájezdu. Delegáti některých českých cestovních kanceláří ještě organizují cca 1-2 dny před odletem zpět do země informační schůzku.
REKLAMACE
Jak mám na dovolené vyřídit reklamaci na ubytování?
V případě pochybností o kvalitě ubytování a služeb na vaší dovolené prosím neprodleně kontaktujte delegáta cestovní kanceláře s níž cestujete. Jedná se o odpovědnou osobu, která má možnost v případě reklamace na místě sjednat nápravu. Kontakty na delegáta jsou vám poskytovány v několika dokumentech:
- v odbavení od cestovní kanceláře
- při informační schůzce při příjezdu
- v informační knize či na nástěnce umístěné zpravidla u recepce v hotelu
V každém případě je nutné vždy sepsat s delegátem reklamační protokol, ve kterém bude výstižně uvedeno, o jaký konkrétní problém se jedná a jaká byla sjednána náprava. Pokud nebyla náprava sjednána v místě dovolené, po návratu se můžete s uvedeným reklamačním formulářem obrátit ohledně řešení reklamace na cestovní kancelář přímo nebo ji podat přes naši společnost jako zprostředkovatele zájezdu. V rámci řešení reklamace vám budeme nápomocni při zasílání dokumentů do cestovní kanceláře. V případě, že nebyla vada odstraněna přímo na místě v době dovolené, je zákazník povinen po návratu reklamaci uplatnit bezodkladně buď u pořadatele nebo zprostředkovatele zájezdu. Maximální lhůta pro podání reklamace je stanovena Všeobecnými obchodními podmínkami pořádající cestovní kanceláře. V případě, že nebude reklamace podána v zákonné lhůtě dle uvedených podmínek, má cestovní kancelář možnost reklamaci zamítnout nebo snížit výši plnění. Lhůta pro vyřízení reklamace je též dána Všeobecnými obchodními podmínkami. V případě, že nejste spokojeni s vyřízením reklamace, můžete podat návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu na Českou obchodní inspekci. Více informací najdete na www.adr.coi.cz Kontakt: Česká obchodní inspekce Ústřední inspektorát - oddělení ADR Štěpánská 15 120 00 Praha 2 https://www.coi.cz
Co mám do reklamace napsat?
Reklamaci, ať už ji budete sepisovat na místě nebo po návratu z dovolené napište stručně a výstižně, nejlépe s uvedením termínů, kdy které události nastaly, případně vyčíslení škody, která vám vznikla. K reklamaci je nutné přiložit veškeré další doklady související s podáním reklamace, např. zápis z místa pobytu podepsaný delegátem pořádající cestovní kanceláře.